مصرف هوشمندانه انرژی در شرکت کشت و صنعت شریف آباد ؛ همگام با هفته ملی صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی

مصرف هوشمندانه انرژی در شرکت کشت و صنعت شریف آباد ؛ همگام با هفته ملی صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی

به گزارش روابط عمومی شرکت ،در شرایطی که بحران‌های زیست‌محیطی به‌ویژه کمبود منابع آبی و ناترازی انرژی به یکی از چالش‌های اصلی صنایع تبدیل شده است، شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد با هدف ترویج فرهنگ بهینه‌سازی ، برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت «هفته صرفه‌جویی در آب و انرژی» آغاز کرد.
دکتر بوستانی مدیر عامل این مجموعه، با تاکید بر اهمیت حفاظت از منابع حیاتی، همزمان با هفته ملی صرفه‌جویی، پویشی با شعار «مصرف هوشمندانه؛ تداوم تولید پایدار» را در تمام بخش‌های دفتر مرکزی، تولیدی، اداری و پشتیبانی کلید زد.
در این طرح، با هدف نهادینه‌سازی الگوی صحیح مصرف، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده که شامل موارد زیر است:
پایش هوشمند: نصب و تجهیز سیستم‌های سنجش لحظه‌ای برای شناسایی هدررفت‌های احتمالی در خطوط تولید و آبیاری، برگزاری کارگاه‌های آموزش روش‌های نوین کاهش اتلاف انرژی و مدیریت منابع آبی در فرآیندهای دامپروری و کشاورزی، نصب تابلوها و علائم هشداردهنده در نقاط کلیدی مجتمع برای یادآوری اهمیت حفظ منابع در هر مرحله از فعالیت‌های روزانه.

شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد، با اجرای این طرح، علاوه بر کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری، الگویی مسئولانه برای سایر واحدهای دامپروری صنعتی و کشاورزی باشد. این مجموعه از تمامی کارکنان و همکاران خود دعوت کرده است تا با حساسیت بیشتری نسبت به تجهیزات و منابع، در این مسیر همراهی کنند.