جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شرکت کشت و صنعت شریف آباد در ادامه فعالیت های مثبت و رو به جلوی خود اقدام به ایجاد کمیته تخصصی تامین و ساخت خوراک نمود.

کشت و صنعت شریف آباد

شرکت کشت و صنعت شریف آباد  در ادامه فعالیت های مثبت و رو به جلوی خود اقدام به ایجاد کمیته تخصصی تامین و ساخت خوراک نمود.

عضو موظف هیئت مدیره شرکت کشت وصنعت شریف آباد ، ازافزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی شیر تولیدی دراین شرکت درسال جاری خبرداد و گفت این اتفاق مهم درسایه ساخت و تامین خوراک با برنامه ریزی صحیح عملیاتی اتفاق می افتد.

به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت شریف آباد، حامد جورابلی عضو موظف هیئت مدیره و رئیس کمیته تامین و ساخت خوراک ، برنامه  مهم شرکت در سال جاری را خرید  بهینه نهاده های دامی عنوان کرد و گفت: تامین خوراک دام یکی از مسائل مهم در شرکت کشت و صنعت شریف آباد است و با اقدام بموقع خرید نهاده ها و مواد اولیه خوراک دام درشرایط تورمی  بهای تمام شده نهاده های دامی تا ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت و همین امر در افزایش سود دهی شرکت نیز تاثیر مهمی دارد.

وی ، افزود تامین از دو منظر باید بررسی شود یکی از لحاظ اقتصادی که کمترین قیمت را داشته باشد و در نهایت منجر به کاهش بهای تمام شده می گردد و موضوع دومی این است که باید از لحاظ آنالیز کیفیت مورد نظر را داشته باشد.

دکتر جورابلی برنامه مهم شرکت برای امسال را تامین بموقع نهاده ها و مواد مورد نیاز مزرعه دانست و گفت ثبات در مصرف خوراک دام بسیار مهم است و تغییرات جیره و کمبود خوراک باعث نوسانات شدید در شیر دهی دام می شود  و اگر تامین بموقع نباشد راندمان کاهش پیدا می کند و بازگشت به رکورد مطلوب زمان بر خواهد بود. لذا یکی از مهمترین مسائل در دام شیری بحث تامین با ثبات است. و مسئله مهم دیگر در تامین نهاده ها  خوراک این است که پیش بینی کنیم در چه زمانی کدام مواد باید خریداری شود.

وی یاد آورشد که دربخش تغذیه ی دام ، مواد اولیه پروتئینی ، همچنین ذرت، ،سویا، جو ، کنجاله آفتابگردان و غیره با نوسان در بازار مواجه است به نحوی که اگر کمبود سویا داشته باشیم قطعا نهاده های دیگری مانند کنجاله کلزا وغیره افزایش قیمت خواهند داشت ، به همین منظورکمیته تامین و ساخت خوراک تشکیل شده که مهمترین وظیفه آن رصد بازار در سال جاری و بررسی جیره ها و  نهاده ها را بر عهده دارد

 در این کمیته تصمیم گرفته می شود چه زمانی و چه مقدار نهاده تهیه شود. این حرکت می تواند سبب کاهش قیمت تمام شده و آماده کردن بموقع خوراک گردد. از وظایف دیگر کمیته بهبود وضعیت خوراک است، بعنوان مثال مساله مهم و قابل بحث ، کارشناسی تغذیه دام و جلوگیری از دورریز و تولید گرد و غبار خوراک در زمان آسیاب و آماده سازی غذا می باشد و با کنترل در این مرحله می توان مقدار زیادی از هدر رفت جلوگیری کرد.

 برنامه مهم دیگر این کمیته ، حرکت با تکنولوژی روز است که در حوزه ساختاری دستگاه ها و تجهیزات با تدابیر فنی با کمترین هزینه ی خرید و  کیفیت بالا و رعایت بهداشت و کمترین میزان میکروبی تولید شود و به جمع بندی کمی و کیفی برسد .

در نهایت دکتر جورابلی تصریح کرد: با توجه به شعار منتخب سال ۱۴۰۳ توسط مقام معظم رهبری مبنی بر”جهش تولید با مشارکت مردم ” افزود: درچند ماه اخیر بخش عمده چالش های افزایش بهره وری در شرکت مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته و در حال اقدامات عملیاتی است.

شرکت کشت وصنعت شریف آباد با یک شیب مناسب وقابل قبولی درحال توسعه ورشد روز افزون است و انشالله در سال جدید با هماهنگی و همکاری کلیه واحد ها به رکورد ها قابل توجهی در شرکت دست پیدا خواهیم کرد.