جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازرگانی و فروش

گزارش کنترل های داخلی 1402.09.30 گزارش کنترل های داخلی

واحد بازرگانی، بازاریابی و فروش به عنوان یکی از اجزاء اصلی شرکت، به دسته‌هایی چون بازاریابی و توسعه بازار، بازرگانی خارجی، و فروش تقسیم می‌شود. در ادامه، وظایف این واحدها به اختصار شرح داده می‌شود.

 
بازاریابی و توسعه بازار:

واحد بازاریابی و توسعه بازار به منظور تقویت بانک اطلاعاتی و جلب مشتریان جدید، با توجه به شناخت کامل از شرایط بازار و تحلیل دقیق تغییرات قابل مشاهده و غیرقابل مشاهده در اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی کرده و طرح‌های کارشناسی جهت تامین نیازهای مشتریان در بخش‌های مختلف را ارائه می‌دهد.

این واحد علاوه بر اجرای مدیریت مبتنی بر برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت، فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:

  •  نظارت بر زمینه‌های سرمایه‌گذاری.
  • پیش‌بینی و بررسی نیازهای مشتریان شرکت‌های مختلف و فعالان در این حوزه.
  •  نظارت بر بانک اطلاعاتی مشتریان.
  • بررسی جدول نمایشگاه‌ها و همایش‌های کشور و تدوین برنامه‌های بازاریابی و فروش و اجرای آن.
  •  ارائه خدمات مشاوره‌ای و پشتیبانی تخصصی به مدیران شرکت در زمینه برنامه‌های مطالعاتی و اجرائی.
  •  اطمینان از هماهنگی واردات محصولات با انتظارات مشتریان.
  •  بررسی اطلاعات به دست آمده از عوامل فروش در بازار و نظارت بر محصولات مناسب و کاربردی در داخل و خارج از کشور و تلاش در تأمین و ارائه آن به مخاطبان.
  •  مشاوره فنی در خصوص تأمین تجهیزات مورد نیاز مشتریان و ارائه راهکارهای مناسب برای بهره‌وری بالاتر در انجام پروژه‌ها.
 
بازرگانی خارجی:

واحد بازرگانی خارجی یکی از بخش‌های اساسی شرکت است و نقش کلیدی در پشتیبانی از تأمین و فروش کالاها را دارد. این بخش وظایفی را از زمان سفارش گذاری کالا آغاز می‌کند که شامل مواردی چون گشایش اعتبارات، ورود به گمرکات کشور و ترخیص کالا و ارسال کالا به انبارها می‌شود. تأمین به موقع کالا باعث بهبود فروش و افزایش سهم بازار می‌شود، و این افتخار شرکت است که این بخش با اجرای عملکرد موفق به توسعه سهم بازار کمک می‌کند.

 
فروش:

بخش فروش شرکت همواره تلاش می‌کند تا ارتباط محکمی با مشتریان برقرار کند. صداقت به عنوان اولین پایه در هر ارتباط سازنده‌ای در نظر گرفته می‌شود. این بخش علاوه بر دریافت سفارشات، تشخیص و درک نیازهای مشتریان را به دقت انجام می‌دهد و سعی در ارائه بهترین راهکارها برای مشتریان دارد. این بخش به سه زیربخش فروش پروژه‌ای، همکاری و فروشگاهی تقسیم می‌شود.

در زیربخش فروش پروژه‌ای و همکاری با همکاری بخش بازاریابی، شرکت با توجه به برقراری روابط مستمر و درک نیازهای مشتریان، محصولات را به فروش می‌رساند، و در زیربخش فروش فروشگاهی، تلاش می‌کند تا چند فروشگاه به عنوان نمایشگاه برای تقدیم کالا به مشتریان ایجاد کند.

محصولات